Cele biznesowe służą osiągnięciu pewnych konkretnych założeń, które są istotne dla rozwoju firmy. Może to być wzrost zysków o 20% w ciągu najbliższych czterech miesięcy, zwiększenie ruchu na stronie internetowej czy zdobywanie 15 nowych fanów na Facebooku tygodniowo. Ważne, by cel był jasny i szczegółowo sprecyzowany.
Samo stworzenie witryny internetowej firmy nie przyniesie zysków. Istotne jest to, co znajduje się na naszej stronie i w jaki sposób jej zawartość wpływa na osiąganie założonych celów. Treści publikowane na stronie firmy potrafią znacząco wpłynąć na zainteresowanie daną marką. Opisy produktów, które pozwalają lepiej zapoznać się z jego specyfiką czy teksty o charakterze poradnikowym potrafią zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z naszych usług lub dokonania zakupu oferowanego przez nas towaru. Jakie więc znaczenie ma content marketing dla realizacji celów biznesowych?
Czym jest content marketing?
Content marketing to strategia marketingowa, która ma na celu pozyskanie potencjalnych klientów za pomocą wartościowych i przydatnych treści mogących zainteresować konkretną grupę odbiorców. Marketing treści – w przeciwieństwie do tradycyjnych form marketingu – opiera się na przekazie reklamowym tworzącym relację, która wymaga zaangażowania obu stron (przedsiębiorcy oraz klienta).
Do content marketingu zalicza się wszystkie rodzaje przekazu rozpowszechniane przez Internet, których celem jest dostarczenie potencjalnym klientom pożądanych przez nich treści, dzięki czemu zarówno odbiorca, jak i nadawca odnoszą korzyści. Także wszelkie artykuły, poradniki, webinaria, filmy, podcasty, ikonografiki i raporty będą zaliczać się do tego rodzaju strategii marketingowej.
Jednym z najczęściej wybieranych przekazów reklamowych content marketingu są treści pisane. Możemy do nich zaliczyć:
- poradniki
- blogi firmowe
- teksty eksperckie
- recenzje
- opisy produktów
- wywiady
By teksty te przyniosły oczekiwane rezultaty powinny być przyjazne dla wyszukiwarek. Atrakcyjne i bogate w przydatne informacje artykuły z odpowiednim doborem fraz kluczowych poprawią pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie przyczynią się do wzrostu zainteresowania zawartością strony. Wyszukiwarki dobrze oceniają teksty napisane bezbłędnie, przejrzyste i unikalne. Podział artykułu na akapity, wstawienie nagłówków oraz jego oryginalność znacząco wpłyną na jego pozycję w rankingu.
Kanały przekazu reklamowego
Nie tylko treść ma znaczenie dla realizacji celów biznesowych, lecz również kanał, którym zdecydujemy się ją przekazywać. Do najczęściej wybieranych narzędzi content marketingu zalicza się m.in. Social Media, newslettery, artykuły na stronie, zdjęcia, ilustracje oraz wideo. Zaufaniem także cieszy się tworzenie wydarzeń związanych z daną branżą oraz prowadzenie specjalistycznego bloga.
Content marketing pozwala na dopasowanie metody kontaktu z klientem poprzez określenie jego zaufanych kanałów. Przekazywanie informacji poprzez preferowane przez odbiorcę źródła sprawia, że nie podważa on czytanych treści i łatwo je akceptuje.
W jaki sposób content marketing wpływa na realizację celów biznesowych?
Jednym z ważniejszych zadań marketingu treści jest budowanie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach, które wysoko punktują atrakcyjną zawartość witryny. Poza tym, publikowanie przydatnych i istotnych dla klienta treści wywołuje jego zaangażowanie, które również przyczynia się do poprawy pozycjonowania.
Content marketing służy także budowaniu świadomości marki w Internecie. Dzięki unikalnym i wartościowym treściom możesz wyróżnić się na tle konkurencji, a eksperckie teksty pozwolą Ci wykreować wizerunek profesjonalisty godnego zaufania.
Marketing treści wpływa również na pozyskiwanie nowych klientów i budowanie trwałych relacji z nimi. Klienci chętniej wracają do przedsiębiorców, którzy dzielą się specjalistyczną wiedzą i udzielają profesjonalnych porad. Takie działania przywiązują klientów do marki, którzy w naturalny sposób ją promują przekazując dalej informacje o firmie. To także wpływa na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w Internecie i przyciąga kolejnych zainteresowanych użytkowników.