stanowisko menedżera

Savoir-vivre w biznesie

Etykieta to ważny element działań biznesowych. Niezbędna w miejscu pracy, podczas kontaktu z klientem oraz w trakcie zawierania transakcji. Jaką rolę w biznesowej etykiecie odgrywa komunikacja? Jakie stanowisko wymaga perfekcyjnej znajomości biznesowego savoir-vivre’u?

Savoir-vivre a biznes – jakich zasad przestrzegać?

Etykieta biznesu rządzi się swoimi własnymi prawami. Część zasad jest podobna do elementów etykiety, stosowanej na co dzień. Strój stosowny do okazji, okazywanie szacunku rozmówcy, punktualność – to zasady, którym warto hołdować nie tylko w biznesie. Istotne zasady biznesowej etykiety odnoszą się do konkretnych sytuacji np. kontaktu z klientem lub zawierania transakcji. W obydwu przypadkach istotne jest wywarcie dobrego wrażenia, jakość przekazu i umiejętność słuchania rozmówcy. Etykieta dotyczy też kontaktów na linii pracodawca – pracownik lub menedżer – członkowie zespołu. Od dobrego kontaktu i treściwego przekazywania informacji może zależeć efektywność działania firmy. Co ciekawe, etykieta i komunikacja w biznesie jest istotnym elementem specjalistycznych szkoleń menedżerskich.

 

Rola komunikacji w biznesie

Umiejętności komunikacyjne to jedna z najważniejszych cech, pomocnych w działalności biznesowej. Niewłaściwa komunikacja bywa przyczyną większości kryzysów w miejscu pracy. Brak jasno wytyczonych obowiązków, opóźnienia w przekazywaniu istotnych informacji, niedomówienia – to wszystko przekłada się m.in. na zmniejszenie efektywności działania firmy. Perfekcyjnych umiejętności komunikacyjnych wymaga się nie tylko od pracodawców, ale przede wszystkim od menedżerów, zarządzających zespołem pracowników. Trudno wyobrazić sobie grupę projektową, motywowaną do pracy przez osobę zamkniętą i pozbawioną charyzmy. Równie wysokich umiejętności komunikacyjnych wymaga się od osób, odpowiedzialnych za bezpośredni kontakt z klientem. I w tym wypadku niezbędna jest przynajmniej podstawowa znajomość zasad biznesowego savoir-vivre’u.

Zobacz również  Jak połączyć pracę z pasją?

 

Szkolenie menedżerskie – komu polecić?

Osobom, odpowiedzialnym za zarządzanie pracą i komunikacją w firmie, warto polecić udział w szkoleniach menedżerskich. Skorzystanie ze szkolenia to okazja do podniesienia własnych umiejętności w zakresie zarządzania zespołem pracowników. Oprócz tego, większość szkoleń z tej kategorii pomaga w uzyskaniu praktycznych umiejętności z zakresu:

  • skutecznego motywowania zespołu,
  • planowania, wdrażania i hierarchizowania celów firmy,
  • budowania skutecznych rozwiązań komunikacyjnych,
  • rozwiązywania problemów i sytuacji kryzysowych,
  • prowadzenie zebrań i narad,
  • tworzenia skutecznej polityki personalnej

Zestaw powyższych cech jest niezbędny w każdej działalności, związanej z planowaniem obowiązków i delegowaniem do określonych prac. Idealny menedżer musi spełniać jednocześnie kilka zadań i być realnym oparciem dla podopiecznych. Nie trzeba dodawać, że niezbędna na tym stanowisku jest perfekcyjna znajomość zasad biznesowej etykiety. Dobrze wyszkolony menedżer powinien sprawdzić się zarówno w kontaktach z potencjalnymi partnerami biznesowymi, jak i podczas rozmowy z klientem czy pracownikiem dowolnego szczebla firmy. Otwartość, komunikatywność, znajomość procedur firmowych, umiejętność przekazywania wiedzy i motywowania – to niezmiennie najważniejsze cechy profesjonalnego menedżera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *