Aby założyć działalność gospodarczą przede wszystkim powinieneś mieć dobry pomysł na biznes. Na pewno przyda ci się też wizytownik pełen kontaktów i dobre oprogramowanie księgowe. To jednak wciąż nie wszystko. Czy wiesz, co jeszcze będzie ci niezbędne do prowadzenia własnej firmy?
Wirtualni pomocnicy
Niezależnie od profilu twojego działalności gospodarczej, kluczowy w założeniu dobrze prosperującego przedsiębiorstwa będzie zakup profesjonalnego oprogramowania księgowego. Dzięki niemu bez problemu wystawisz faktury lub rachunki, rozliczysz koszty i przygotujesz dokumentację niezbędną dla urzędu skarbowego oraz ZUS-u. Nie będziesz też musiał tracić czasu na ciągłe śledzenie zmian prawnych, które mogłyby wpłynąć na sposób sporządzania rozliczeń, ponieważ programy dla firm są na bieżąco aktualizowane.
Jeżeli zatrudniasz pracowników, to oprogramowanie księgowe pozwoli ci bezbłędnie obliczyć koszty należnych składek oraz wysokość zasiłków. A przy okazji przypomni ci o upływającym terminie ważności badań czy konieczności przeprowadzenia szkolenia BHP. Zakup profesjonalnego programu do obsługi księgowej firmy to inwestycja na lata, która pozwoli ci zająć się sprawami kluczowymi dla rozwoju firmy, a nie wyliczaniem składek czy wystawianiem PIT-ów.
Wirtualnym pomocnikiem niezbędnym do sprawnego funkcjonowania twojej działalności jest także program do tworzenia i edycji dokumentów oraz arkuszy kalkulacyjnych. Szybko może się jednak okazać, że staniesz przed koniecznością zakupu dodatkowych programów, które usprawnią twoją codzienną pracę – np. graficznych. Rozważ również wdrożenie profesjonalnego oprogramowania wirusowego na wszystkich komputerach firmowych.
Nie ma firmy bez pieczątki
A przynajmniej trudno znaleźć szefa z biznesowym kontem bankowym, który nie posiada własnej pieczątki. Stanowi ona bowiem jeden z wymogów niezbędnych do założenia firmowego rachunku. To jednak nie jedyny powód, dla którego warto mieć ją zawsze w zanadrzu – szczególnie podczas wizyty w urzędzie, którego pracownicy często wymagają podbicia pieczątki na dokumentach. Ten niepozorny przedmiot sprawi, że bez problemu zweryfikujesz oryginalność voucherów przyznawanych klientom w ramach promocji oraz przygotujesz profesjonalną dokumentację dla swoich pracowników. Pozwoli ci też oszczędzić czas niezbędny do ręcznego wypełniania firmowych danych – zamiast ich przepisywania po prostu przybijesz pieczątkę.
Oprogramowanie księgowe, programy do tworzenia dokumentów i arkuszy kalkulacyjnych, a także pieczątka – oto absolutne must have początkującego przedsiębiorcy. Zanim więc zaczniesz wyrabiać wizytówki, wybierać drukarki i elementy wystroju siedziby swojej firmy, koniecznie skompletuj trzy podstawowe przedmioty, których zakup znacząco usprawni twoją pracę.