Jak pakować przesyłki firmowe?

Pakowanie przesyłek – nie tylko firmowych – nie jest zadaniem szczególnie skomplikowanym, przynajmniej w teorii. W praktyce zdarza się jednak, że pominięcie pozornie drobnego elementu może wpłynąć na zniszczenie lub niedostarczenie przesyłki. Jak pakować przesyłki firmowe, by wysłany przez nas produkt dotarł bezpiecznie do klienta?

Na kim spoczywa odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenie firmowej paczki, wysyłanej do klienta?

 

Odpowiedzialność firmy kurierskiej dotyczy zazwyczaj potencjalnych uszkodzeń w trakcie załadunku, rozładunku i przewozu. Za jakość opakowania produktu odpowiada jednak zawsze nadawca. Każda przesyłka firmowa musi być przygotowana w sposób staranny i odpowiednio oznaczona. Nowy produkt powinien być wysłany zawsze w oryginalnym opakowaniu.

 

Typ opakowania i stosowanych zabezpieczeń zależy oczywiście od właściwości produktu. Urządzenie elektroniczne wymaga innych zabezpieczeń niż paczka z produktem płynnym lub kruchym. Istnieje jednak zestaw podstawowych zasad, które należy brać pod uwagę przy przygotowywaniu każdej, standardowej przesyłki.

 

Pakowanie przesyłek – na co zwracać uwagę?

 

Zbierzmy razem wszystkie najważniejsze rady, związane z prawidłowym przygotowaniem, pakowaniem i wysyłaniem przesyłek firmowych. O czym należy pamiętać?

  1. Zamawiając usługi firmy kurierskiej sprawdźmy wymiary tzw. standardowych przesyłek. Wysyłka paczek firmowych o niestandardowych rozmiarach będzie z pewnością droższa i może wiązać się z dodatkowymi wymaganiami.
Zobacz również  Czy zwykłe skasowanie danych z dysku powoduje całkowite usunięcie informacji

 

  1. Przed zapakowaniem dowolnego produktu sprawdźmy, czy nie jest on uszkodzony. Sprzęt elektroniczny powinien być zawsze wysyłany w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu.

 

  1. Przygotujmy materiały, niezbędne do zabezpieczenia produktu: folia bąbelkowa, folia typu stretch, wypełniacze (tektury, styropian, ścinki papierowe itp.).

 

  1. Wybierzmy opakowanie o wielkości dopasowanej do wymiarów produktu. Najlepszym wyborem jest twarde, sztywne opakowanie kartonowe (nie może być uszkodzone). Przy pakowaniu produktów miękkich (torby podróżne, małe przedmioty płócienne) alternatywnym rozwiązaniem może być użycie folii typu stretch. Opakowanie musi być zawsze w pełni szczelne i ciasne.

 

  1. Używane przez nas kartonowe opakowanie musi być w pełni wypełnione. Brak właściwego wypełnienia może doprowadzić do przemieszczania się produktu a w konsekwencji – do jego uszkodzenia. Odpowiedzialność za właściwe zapakowanie przesyłki firmowej spoczywa zawsze na nadawcy.

 

  1. Do zabezpieczenia przesyłki używajmy mocnej taśmy klejącej. Odradza się stosowanie wąskich taśm biurowych, klejów i wszelkiego rodzaju sznurków. Przesyłka powinna być zawsze zapakowana w sposób szczelny.

 

  1. Odpowiednie oznaczenie przesyłki musi zawierać: imię i nazwisko adresata, pełny adres z kodem pocztowym, telefon odbiorcy. Specjalnego oznaczenia wymagają też przesyłki firmowe, zawierające materiały płynne, kruche lub wymagające szczególnego traktowania. Tu przydadzą się oznaczenia typu „Uwaga: szkło” lub „Góra – Dół”.
Zobacz również  Czym charakteryzuje się dobrze prosperująca organizacja?

 

Staranne przygotowanie przesyłki firmowej to nie tylko obowiązek, ale i potencjalna oszczędność czasu i wydatków, związanych z ewentualnym zwrotem uszkodzonego produktu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *