Audyt SEO to analiza naszej strony internetowej. Bierze się pod uwagę jej widoczność, a także ruch z wyszukiwarek. Dodatkowo audyt pozwala na odnalezienie oraz wskazanie tych rzeczy, które należy wykluczyć bądź zmienić. Wszystko te działania są po to, aby nasza witryna mogła wyświetlać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki.
Co zawiera audyt SEO strony www?
Szczegółowy audyt SEO musi zawierać przynajmniej kilka czynników. Przede wszystkim bierze się pod uwagę czynniki zewnętrze, czyli mowa tutaj o popularności w mediach społecznościowych, backlinkach, rozpoznawalności naszej firmy, wieku domeny, a także jej ogólnej jakości. Przykładowo, gdy ktoś na swojej stronie zamieści link do naszej strony czy też zareklamuje naszą firmę w pozytywny sposób, wtedy Google to zauważy. Jednak, aby takie działania przyniosły oczekiwany skutek, linki powinny pochodzić z witryn powiązanych z naszą branżą albo takich stron, które są wysoko w rankingu. Mniejszy wpływ mają płatne wyszukiwania czy ruch poprzez email.
Nie zapominajmy również o czynnikach wewnętrznych i budowie naszej witryny. Musimy pamiętać, że budowa naszej strony internetowej odgrywa niemałą rolę, jeśli chodzi o optymalizację SEO. Oprócz tego brany jest pod uwagę współczynnik odrzuceń oraz czas, jaki użytkownicy spędzają na naszej stronie. W ten sposób wyszukiwarka określa, czy wszystkie nasze treści są merytoryczne i wysokiej jakości. Nie każdy wie, ale treść w całości powinna dawać odpowiedzi na najważniejsze zapytania użytkowników naszej strony. Nie bez znaczenia jest również czas wczytywania się naszej witryny, odpowiedni kod i metadane. Ocenia się również responsywność. Nasza witryna powinna być prosta w użyciu na smartfonach. Wszystkie wyżej wymienione elementy bierze się pod uwagę w czasie audytu.
Analizy stron internetowych obejmują również zbadanie słów kluczowych, gęstość oraz trudność fraz, a także wyniki naszej konkurencji. Doskonałym rozwiązaniem w tym przypadku będzie sprawdzenie jakich słów kluczowych używają nasi klienci, kiedy chcą znaleźć produkty. Warto sprawdzić frazy, które są wykorzystywane przez naszych oponentów. Taki zabieg może dać nam wiele do myślenia.
Każda firma wykonuje audyt SEO w inny sposób. Czasami nawet zdarza się, że pomijany jest jeden z wyżej wymienionych elementów. Jednak to wcale nie oznacza, że dany audyt został źle przeprowadzony. Analiza nie jest prostą sprawą. Cały proces zazwyczaj trwa od kilku dni do kilku tygodni. Na końcu otrzymujemy raport z wszystkimi informacjami.
Ile kosztuje audyt SEO?
Z dużą dozą prawdopodobieństwa to pytanie zadaje sobie rzesza ludzi. Jednak warto pamiętać, że cena w każdym przypadku może być inna. Wszystko oczywiście zależy od wielkości naszego serwisu, rozmiaru analiz czy wielkości biznesu, jaki prowadzimy. Jednak w przypadku szczegółowego audytu dla strony bądź sklepu internetowego o średnich rozmiarach cena wyniesie między 5000 a 8000 PLN.